torsdag 14 februari 2013

Svar till Lotus Eklips

Hej Lotus!

Ledsen att jag inte svarat tidigare. Din fråga är på sin plats. Jag lovade återkomma med en sista artikel om UFOna. Tyvärr är mitt minne inte särskilt gott. Jag har nämligen helt glömt bort varför jag skrev detta. Jag har glömt vad jag planerade att den sista artikeln skulle innehålla. Jag skall kolla om jag hittar någon artikel i datorn som jag kunde ha avsett att lägga ut.
Ber om ursäkt. Såg för övrigt en artikel om en finsk ufolog i en veckotidning i vintras. Jag läste den inte och kommer inte ihåg vilken tidning det var. Det finns, föga överraskande, ufologer än i dag. Men de väcker inte alls samma intresse som för på 50- och 60-talet. Då var ufologin, som mina bloggar visar, verkligen stor. Den diskuterades t.o.m. bland yrkesforskarna. I dag har vi så avancerad teknologi att det är omöjligt att röra sig i atmosfären utan att bli upptäckt.  Jag sände för övrigt in en artikel om ufologins historia till Finsk Tidskrift för över ett år sedan, men de har inte velat publicera den. Det förstår jag mycket väl. Ufologin var alltid något som kulturetablissemanget aldrig ville ta i.
Hälsn
Hans

Inga kommentarer: